Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WAP markt

  • Yvette

    Ik probeer te achterhalen hoeveel WAP-ers er zijn in Nederland en wat de verwachtte groei is.

    Wie kan me aan de infromatie helpen?

  • Sieger

    Als je bereid bent er een hoop voor te betalen, kun je dit soort gegevens het makkelijkst achterhalen bij www.forrester.com, www.durlacher.com en bij meer van dit soort markt onderzoek bureau's. Als je niet zulke bedragen wilt betalen ben ik bang dat je het onderzoek zelf moet uitvoeren waarbij je er natuurlijk weer rekening mee moet houden dat de media absoluut niet eensluidend zijn over de toekomst en mogelijke groei van WAP.

    Als je een verwachte groei wil beschrijven, zul je er rekening mee moeten houden dat er niet een verwachte groei is. Een verwachting is gebasseerd op een hoeveelheid variabelen die in de tijd kunnen veranderen, kortom je zult rekening moeten houden meerdere mogelijkheden. Tip van deze afstudeerder: probeer een gefundeerde toekomstvisie te geven met de door jou verwachte groei doormiddel van het beschrijven van een paralelle ontwikkeling of door scenario's op te stellen. Tip twee: ga naar www.durlacher.com en download het M-commerce report. Deze is namelijk wel gratis en uitermate nuttig voor jouw doel.

    Groet,

    Sieger

  • Sieger

    Kijk overigens ook nog even op het UMTS forum en download daar report #8 getiteld the future mobile market.