Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WAP tijdmetingen

  • Paus

    Misschien dat een van jullie dit probleem op kunnen lossen. Ik heb voor een project een WAP server geinstalleerd. Op de server staat een MySQL database die wedstrijdgegevens kan opslaan. Met behulp van een WAP telefoon kun je nu een starttijd en een finishtijd ingeven. Het nadeel is echter dat de server deze tijd op moet vragen. Dat betekent dus dat de starttijd een vertraging heeft die net zo lang duurt als de telefoon verbinding moeten leggen met de server. Te veel dus voor een wedstrijdmeting. Is het misschien mogelijk om in WML de tijd uit de telefoon te lezen en deze als argument mee te sturen naar het script?

    Greetz, Paus

  • Koen Hoorelbeke

    Voor zover ik weet zou de enige mogelijkheid zijn om dit met WMLScript te doen … maar dit houdt in dat je dan via WMLScript de tijd van je toestel moet kunnen lezen …

    Met de huidige toestellen kan dit niet. Je moet dan immers beroep doen op de WTAI-functies (Wireless Telephony Application Implementation of zoiets). In de huidige Nokia's kun je die echter niet aanroepen.

    Voor zover ik weet zou dit wel mogelijk worden met de WAP-telefoons van Ericsson. Ik zeg wel ‘zou’ … dus dat ben ik helemaal niet 100% zeker …

    Een andere oplossing voor je probleem is echter wel mogelijk, maar het hangt natuurlijk af van het soort wedstrijd … Als het gaat om tijd te meten van wedstrijd die ‘redelijk’ lang duurt, dan kan je natuurlijk voor de start zorgen dat je verbinding hebt, die tijd vast leggen, rustig de verbinding verbreken.

    Als het einde nadert, zorg je dat je weer verbinding hebt, en vervolgens de eindtijd gaan afkloppen …

    Heb ooit een chrono-applicatie gebouwd voor de Psion 3a (moest tot op 1000-en van secondes) … op zich leuke materie, maar ik stel me toch vragen bij de mogelijkheden op dit vlak van de huidige telefoontjes ??? Of mis ik iets ?

    Greetingz,

    Koen Hoorelbeke

    aspdeveloper@wapps.nl

    http://www.wapps.nl/

  • Koen Hoorelbeke

    Hallo Paus,

    Je hebt me een mailtje gestuurd, maar je reply-to adres ontbreekt … kun je me alsnog nog eens dat mailtje sturen (nu uiteraard met correct reply-to adres) ???

    Sorry voor de andere forum-bezoekers, maar dit is even de enige weg om met ‘Paus’ te communiceren :-)

    Greetingz,

    Koen.